Najgorsi pożyczkodawcy hipoteczni w kraju!

17 lutego 2021

To właśnie pożyczkodawcy hipoteczni przyciągają najwięcej jadowitych klientów.

Jako naród nie jesteśmy zbyt dobrzy w narzekaniu. Zbyt często przyjmujemy sztywną górną wargę Brytyjczyków i radzimy sobie z nią, robiąc wszystko, co najlepsze w złej sytuacji.

Z pewnością taki byłem do niedawna, chociaż w ostatnich miesiącach sytuacja się zmieniła. Rzeczywiście, w tym tygodniu napisałem dość długą diatrybę do dużego krajowego sprzedawcy detalicznego (Next) po wytrwałości w ich obsłudze, którą można uprzejmie określić jako przerażającą. Gwizd!

I tylko narzekając, podkreślając, jak firmy nas skrzywdziły, możesz dokonać zmiany. Jest to szczególnie prawdziwe w dziedzinie finansów.

Sala wstydu

Ku ich wielkiemu uznaniu, Financial Ombudsman Service (FOS) – organ zajmujący się skargami na firmy finansowe – zaczął wprowadzać nieco przejrzystości do świata skarg, nazywając i zawstydzając firmy, które stanowią 90% skarg, Rzecznik Praw Obywatelskich zajmuje się.

Co sześć miesięcy Rzecznik Praw Obywatelskich publikuje informacje o firmach, do których wpłynęło najwięcej skarg, które obszary skarg obejmują (kredyty hipoteczne, emerytury itp.) Oraz ile skarg jest uwzględnionych.

Najbardziej narzekali

Przyjrzyjmy się firmom, które otrzymały najwięcej skarg od klientów hipotecznych – jest tam wiele nazw, które rozpoznasz.

Pożyczający

Liczba nowych skarg

Bank of Scotland

Royal Bank of Scotland

Chociaż interesujące jest zobaczyć, ile skarg otrzymały te firmy, ocenianie ich na tej podstawie nie jest naprawdę sprawiedliwe. W końcu Bank of Scotland jest na przykład znacznie większym pożyczkodawcą niż Mortgage Express, więc ma się rozumieć, że prawdopodobnie zajęliby się większą liczbą skarg.

Poza tym otrzymanie skargi to jedna sprawa, a coś innego, aby rzeczywiście popełnić błąd. Potwierdza to fakt, że na przykład tylko 25% skarg przeciwko Bank of Scotland odniosło sukces, co jest stosunkowo niewielką liczbą w porównaniu z innymi pożyczkodawcami, jak pokazano poniżej:

Najgorsi przestępcy

Pożyczający

Reklamacje rozstrzygnięte na korzyść klienta

Liczba otrzymanych skarg

Preferred Mortgages Ltd

Southern Pacific Mortgage Ltd.

Pożyczki mieszkaniowe GE Money

Royal Bank of Scotland

Moim zdaniem jest to znacznie dokładniejsza liczba, którą należy wziąć pod uwagę, ponieważ Rzecznik ds. Usług Finansowych uznał kredytodawców za winnych. Jest to również wymowne, że pierwsze trzy miejsca zajmują pożyczkodawcy, o których prawdopodobnie nie słyszałeś.

Wszystkie trzy spółki Preferred, Southern Pacific i Future zaprzestały udzielania pożyczek od początku kryzysu kredytowego. Wszyscy byli również zjednoczeni w tym, że byli wyspecjalizowanymi pożyczkodawcami, zajmującymi się obszarami, które od tamtej pory znalazły się pod lupą – pożyczkami subprime, hipotekami z własnym ryzykiem.

Na co narzekamy

Niestety, FOS nie publikuje swoich danych na temat tego, czego dokładnie dotyczą te skargi, obok listy nazwisk i wstydów, ale zamiast tego publikuje te szczegóły w rocznym sprawozdaniu organu.

Jednak spojrzenie na raport obejmujący okres do marca tego roku daje nam całkiem dobre wyobrażenie o tym, ilu z nas cierpi z powodu kiepskiej obsługi ze strony pożyczkodawców. W okresie od marca 2010 r. Było 7 469 skarg, nieco mniej niż w 2009 r., Ale ponad dwukrotnie więcej niż pięć lat temu (3001 w 2005 r.).

Oto niektóre obszary, na które zwrócił uwagę Rzecznik Praw Obywatelskich, na które złożyliśmy skargę dotyczącą kredytów hipotecznych

  • Oferty kredytu hipotecznego wycofane lub nieodnowione, gdy zakupy nie zostały zakończone w terminie
  • Zmiany wprowadzone w celu kompensacji elastycznych kredytów hipotecznychSkargi na przenoszenie (przenoszenie) kredytów hipotecznych, w szczególności na rynku kupna na wynajemStopy procentowe ustalane przez pożyczkodawców (w tym SVR, szybkość zmian i zniesienie kołnierzy)Odpowiedniość stałych stóp procentowych, w przypadku których kredytobiorcy uważają, że zamiast tego należało wybrać transakcję zmiennąPrzelewy hipoteczne zrealizowane bez podpisanej akceptacjiObsługa zaległości hipotecznychRynek sprzedaży i czynszu zwrotnego został teraz włączony do jurysdykcji FOS, więc nie zdziwiłbym się wcale, widząc wzrost liczby skarg w tym obszarze w przyszłorocznym raporcie.

    Jak narzekać

    Jeśli uważasz, że masz podstawy do złożenia skargi na swojego pożyczkodawcę hipotecznego, musisz postępować zgodnie z procedurą, aby ją rozwiązać.

    Po pierwsze, musisz złożyć skargę do samego pożyczkodawcy, aby dać mu szansę na rozwiązanie Twojego problemu. Pożyczkodawca ma osiem tygodni na rozwiązanie Twojego problemu. Jednakże Rzecznik Praw Obywatelskich może skontaktować się z pożyczkodawcą w celu zarejestrowania skargi w Twoim imieniu, jeśli wolisz. Przygotowano również naprawdę dobry przewodnik, jak upewnić się, że Twoja skarga zostanie potraktowana poważnie, z którym warto się zapoznać.

    Jeśli po upływie tych ośmiu tygodni nie jesteś zadowolony ze sposobu, w jaki pożyczkodawca zajął się twoją skargą, możesz poprosić Rzecznika Praw Obywatelskich ds. Usług finansowych o zbadanie sprawy. Musisz wypełnić formularz ze szczegółami skargi, który jest dostępny na stronie internetowej Rzecznika.

    To, ile czasu zajmie rozstrzygnięcie sporu, zależy od postawy osoby składającej skargę i pożyczkodawcy, chociaż Rzecznik uważa, że ​​około połowa wszystkich spraw, którymi się zajmuje, jest rozwiązana nieformalnie na najwcześniejszym etapie. Jedna trzecia spraw rozstrzygana jest w ciągu trzech miesięcy, podczas gdy Rzecznik Praw Obywatelskich dąży do rozwiązania większości sporów w ciągu sześciu do dziewięciu miesięcy.

    Aby uzyskać więcej informacji na temat tego, czego można oczekiwać od Rzecznika przy składaniu skargi, Rzecznik Praw Obywatelskich umieścił niniejszy przewodnik na swojej stronie internetowej (otwiera się jako plik PDF).

    Uzyskanie porady

    Oczywiście idealnie byłoby, gdybyś miał do czynienia z pożyczkodawcą, który nie daje Ci potrzeby składania reklamacji. Osobiście uważam, że to przyzwoity pomysł, aby porozmawiać z brokerem przed rozpoczęciem procesu kredytowego, ponieważ może on nie tylko udzielić Ci świetnych porad dotyczących produktów, do których się kwalifikujesz, ale także tego, jakiego rodzaju usługi możesz oczekiwać od każdego pożyczkodawcy. Aby wybrać mózg naszego zespołu zajmującego się bezpłatnymi kredytami hipotecznymi, udaj się do naszego centrum hipotecznego, gdzie możesz porozmawiać z naszymi wykwalifikowanymi doradcami za pośrednictwem poczty elektronicznej, komunikatora lub telefonu.

    Na lovemoney.com możesz samodzielnie sprawdzić wszystkie najlepsze oferty, korzystając z naszego internetowego serwisu hipotecznego lub porozmawiać bezpośrednio z brokerem lovemoney.com na całym rynku . Zadzwoń pod numer 0800 804 8045 lub wyślij e-mail na adres [email protected], aby uzyskać dalszą pomoc.

    Komentarzebądź pierwszy który skomentuje

    Chcesz skomentować ten artykuł? Aby skorzystać z tej funkcji, musisz się zalogować

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy